Monday, February 12, 2007

SCHRIKKEN

Dat was heel even schrikken.  Het was al laat gisterenavond toen de belangijkste BAFTA’s werden uitgereikt, maar toen bekend werd gemaakt dat THE QUEEN tot allerbeste film van het jaar werd verkozen brak er een heel kort moment blinde paniek uit.  Had ik mij dan zo vergist ?   Had ik mijn voorspellingen dus fout ?  Neen, gelukkig het waren “slechts” de BAFTA’s en niet de OSCARS.
Opvallend was wel dat het toch niet zo heel bijzondere LITTLE MISS SUNSHINE een aantal keer in de prijzen viel: Beste mannelijke bijrol en beste originele script.   Zou dat voor de Oscars nog iets kunnen veranderen.  Tot mijn opluchting was Eddy Murphy niet voor een Bafta genomineerd....., en dus maakt hij zondag de 25e nog altijd heel veel kans op de Oscar Beste mannelijke bijrol.  Als je de zin goed leest is het echt allemaal heel logisch.   Kwam wel tot de ontdekking dat ik in een raar soort spagaat verkeer.  Persoonlijk vind ik THE QUEEN de allerbeste van het afgelopen jaar, verkondig dat ook overal maar zal in Hollywood niet tot de beste film worden uitverkoren.  Dat wordt nog altijd BABEL.   Dus, mijn film is THE QUEEN en is de beste maar tot de beste en dus de Oscarwinnaar wordt BABEL uitgeroepen.  Wat een schizofrene wereld !

0 Comments:

Post a Comment

<< Home