Sunday, June 03, 2007

Wat een week..... !

Net bekomen van een ruzie met vriendinnen op tweede Pinksterdag staat de volgende dag de deurwaarder op de stoep met een aanplakbiljet en een advertentie in de krant.  Wat blljkt; de belastingcenten die ik de laatste maanden bij elkaar had geschraapt om de achterstand in te lopen waren de verkeerde centen...... Nou ja, ik betaalde er de verkeerde achterstand mee af.  Betaling na betaling gedaan voor de loonbelasting en daarbij de afbetaling voor de omzetbelasting even op een zijspoortje gezet.   Dom !!! Ja, ik wist ook niet wat me overkwam. Gelukkig, om een bizarrig en lang verhaal kort te houden, was de alom aanwezige suikeroom en medeaandeelhouder zo vriendelijk de ontbrekende duizenden te storten en kunnen we gewoon aan ons eigen bureau en eigen computer ons werk doen.  Een ervaring rijker, en ook een illusie armer.  Op weg naar Los Angeles voor de jaarlijkse trip met KLM en AirFrance voor de broodnodige wisselwerking met de diverse studio’s en filmverhuurders kwam ik actrice Thekla Reuten tegen.  Wat een leuk mens; net een film gemaakt met Colin Farrell en Ralph Fiennes (jawel...) - IN BRUGES – was en is ze op weg naar haar tijdeljke woonplaats Venice Beach.  En een boel koffers dat ze bij zich had.....  Geen dag met hetzelfde topje natuurlijk.....

3 Comments:

At 1:54 PM, Blogger Hans Vledder said...

This comment has been removed by the author.

 
At 1:58 PM, Blogger Hans Vledder said...

Jac,

Bij deze een groet van een ex-collega die je altijd zeer heeft gewaardeerd, zowel als collega alsook vanwege je werk op radio, televisie en Internet.

Vandaag heb ik zowaar je naam vermeld bij het updaten van mijn 'curriculum vitae', als de (enige landelijk bekende gebruiker) van één van mijn geesteskinderen (RIS).

Moest ik bij het noemen van Pathé Cinemas als voormalig werkgever al eens min of meer verplicht vrijkaartjes regelen voor een, laten we zeggen, licht corrupte recruiter, zo zal het mij nu benieuwen waar de vermelding van Jac. Goderie toe zal leiden bij mijn komende sollicitatie-activiteiten.

Dus, voor zover je dat al niet van mening was; Echt alles is cinema!

Hartelijke groet en veel succes,
Hans Vledder
hans.vledder@xs4all.nl

 
At 11:34 AM, Blogger Unknown said...

Beste Jac,

Toevallig stuitte ik op je blog. En dat gaf mij een idee. Het is namelijk zo, dat ik op dit moment met zeven anderen bezig ben met het maken van een jaarboek voor studenten vereniging. Ons thema is ‘In Beeld’ met als uitgangspunt de wereld van het witte doek! Nu is er het een en ander mis gegaan met het voorwoord. Dit wordt jaarlijks door een bekende Nederlander geschreven en helaas hebben wij zo vlak voor onze deadline een afzegging gehad. Nu kwam ik toevallig op u blog terecht en, aangezien u enorm aansluit bij ons thema, vroeg ik mij af of misschien geïnteresseerd bent in het schrijven van ons v oorwoord? Het is een stukje wat minimaal maar 200 woorden hoeft te zijn. Helaas is,zoals ik eerder al aangaf, de dealine al in zicht. Onze eerste deadline licht op 3 november, maar met uitloop tot 11 november. Als u hier interesse en tijd voor heeft, dan zouden wij u eeuwig dankbaar zijn!
Met vriendelijke groet,

Linn de Jong
06-30169046
annuarium@albertus.nl

 

Post a Comment

<< Home